Transfer mellem ude og inde – hvorfor og hvordan?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

22 Downloads (Pure)

Abstract

Transfer af viden og færdigheder mellem forskellige kontekster sker ikke af sig selv. I undervisningen er et systematisk fokus på at skabe faglig sammenhæng mellem elevernes arbejde i klasseværelset og i uderummet derfor centralt for elevernes læringsudbytte. Inde arbejder eleverne med multimodale tekster for at bearbejde viden, mens eleverne ude gennem kropslige og sanselige aktiviteter udnytter stedets muligheder for læring. Der vil derfor ofte være store forskelle i lærings- og vidensformer inde og ude, hvorved de faglige sammenhænge og kontinuiteten i læreprocessen er i fare for at forsvinde for eleverne.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftUCN PERSPEKTIV
Udgave nummer3
Sider (fra-til)6-13
Antal sider8
ISSN2446-2977
DOI
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • udeskole

Citationsformater