Abstract
Posteren præsenterer studiet ”Trivsel og bevægelse i skolen” som er et forskningsprojekt, der har fokus på at udvikle, afprøve og implementere en flerstrenget skolebaseret fysisk aktivitetsindsats. Formålet er at øge børns motivation for og glæde ved bevægelse – for på den måde at styrke deres fysiske selvopfattelse og generelle trivsel.
I skoleåret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler på folkeskolens 4.- 6. klassetrin.
Posteren sætter fokus på processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring når der implementeres fysisk aktivitet i skolen.
Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.
I skoleåret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler på folkeskolens 4.- 6. klassetrin.
Posteren sætter fokus på processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring når der implementeres fysisk aktivitet i skolen.
Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 19 maj 2016 |
Status | Udgivet - 19 maj 2016 |
Begivenhed | DIN Årskonference: Dansk ImplementeringsNetværk Årskonference - Varighed: 19 maj 2016 → 19 maj 2016 |
Konference
Konference | DIN Årskonference |
---|---|
Periode | 19/05/16 → 19/05/16 |