Trivsel og bevægelse i skolen

Søren Smedegaard, Pernille Lund-Cramer, Lars Breum Skov Christiansen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

Abstract

Posteren præsenterer studiet ”Trivsel og bevægelse i skolen” som er et forskningsprojekt, der har fokus på at udvikle, afprøve og implementere en flerstrenget skolebaseret fysisk aktivitetsindsats. Formålet er at øge børns motivation for og glæde ved bevægelse – for på den måde at styrke deres fysiske selvopfattelse og generelle trivsel.
I skoleåret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler på folkeskolens 4.- 6. klassetrin.
Posteren sætter fokus på processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring når der implementeres fysisk aktivitet i skolen.
Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato19 maj 2016
StatusUdgivet - 19 maj 2016
BegivenhedDIN Årskonference: Dansk ImplementeringsNetværk Årskonference -
Varighed: 19 maj 201619 maj 2016

Konference

KonferenceDIN Årskonference
Periode19/05/1619/05/16

Citationsformater