Trivselsmetoden: til samarbejde mellem pædagog og socialrådgiver om tidlig indsats

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

Abstract

Bogens fokus er den tidlige og tværprofessionelle indsats til
børn i alderen tre til seks år. I bogen præsenteres Trivselsmetoden
som et nyt hjælpemiddel til at afklare bekymring omkring
et barn i en potentielt udsat position.
Trivselsmetoden er på samme tid designet og udviklet specielt
til også at være en metode, der forbedrer den tværprofessionelle
kommunikation mellem pædagog og socialrådgiver. Både
pædagoger og socialrådgiver har bidraget til udvikling af Trivselsmetoden.
Bogens sigte er at bidrage til, at det tværprofessionelle samarbejde
mellem pædagoger og socialrådgivere bliver kvalificeret,
således at de i fællesskab giver børn i udsatte positioner den
hjælp, de har brug for og krav, på baggrund af en bedre forståelse
og vurdering af udsathed hos børn.
Et andet og betydningsfuldt sigte med bogen er at bidrage med
forskningsbaseret viden til studerende ved de pædagogiske og
socialfaglige grund- og videreuddannelser og praksis.
Bogens primære målgrupper er pædagoger og pædagogisk
personale i daginstitutioner og studerende på grund- og videreuddannelser
indenfor det pædagogiske og socialfaglige felt.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedAarhus
ForlagVIA Systime
Antal sider145
ISBN (Trykt)978-87-90833-53-4
StatusUdgivet - 2011
BegivenhedTrivselsmetoden -
Varighed: 1 jan. 2011 → …

Konference

KonferenceTrivselsmetoden
Periode01/01/11 → …

Emneord

  • udsatte børn
  • tværfaglighed
  • tværprofessionalitet

Citationsformater