Abstract
Er idræt det første fag, man tænker på i en tværfaglig sammenhæng? Er der ikke mere en tendens til at idræt, det kropslige- og udtryksmæssige i tværfaglige sammenhænge bruges som redskabsfag og fyld for de andre egentlige indholdsmæssige fag? Fyldet bliver brugt til at gøre en fremlægning og et produkt mere levende og spændende for tilskuere og tilhørere - hvor fagets praktiske musiske udtryks- og arbejdsformer bliver brugt som farvelade, men er dét det, der er meningen? Artiklen er et forsøg på at indfange en praktisk musisk/æstetisk tilgang til en tværfaglighedsdidaktik.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Focus - Tidsskrift for Idræt |
Vol/bind | 28 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 26-29 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 0105-1237 |
Status | Udgivet - sep. 2004 |
Emneord
- kreative processer
- æstetiske læreprocesser