Abstract
Uddannelsespolitisk fokuseres der i stigende grad på tværfaglighed. Nye uddannelser, som kombinerer flere discipliner, etableres, og tværfaglighed er ofte et kriterium for finansiering af forskningsprojekter. Tværfaglighed associeres af mange med attraktive egenskaber og muligheder som skræddersyede studieforløb, flerstrengede kompetenceprofiler, det bedste fra forskellige discipliner, ny innovativ viden m. m. Men kan tværfaglighed virkelig høste det bedste fra alle verdner? Og hvad indebærer tværfaglighed egentlig?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 9 |
Udgave nummer | 16 |
Sider (fra-til) | 113-123 |
Antal sider | 11 |
ISSN | 1901-5089 |
Status | Udgivet - 2014 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- faglighed
- folkesundhedsvidenskab
- politik
- sundhed
- tværfaglighed
- uddannelsespolitik
- faglighed
- sundhed
- politik
- folkesundhedsvidenskab
- tværfaglighed
- uddannelsespolitik