Tværfaglighed som ideal og praksis – folkesundhedsvidenskabelige erfaringer i at uddanne på tværs af faggrænser

Annegrete Juul, Signild Vallgårda

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Uddannelsespolitisk fokuseres der i stigende grad på tværfaglighed. Nye uddannelser, som kombinerer flere discipliner, etableres, og tværfaglighed er ofte et kriterium for finansiering af forskningsprojekter. Tværfaglighed associeres af mange med attraktive egenskaber og muligheder som skræddersyede studieforløb, flerstrengede kompetenceprofiler, det bedste fra forskellige discipliner, ny innovativ viden m. m. Men kan tværfaglighed virkelig høste det bedste fra alle verdner? Og hvad indebærer tværfaglighed egentlig?
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift
Vol/bind9
Udgave nummer16
Sider (fra-til)113-123
Antal sider11
ISSN1901-5089
StatusUdgivet - 2014
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • faglighed
  • folkesundhedsvidenskab
  • politik
  • sundhed
  • tværfaglighed
  • uddannelsespolitik
  • faglighed
  • sundhed
  • politik
  • folkesundhedsvidenskab
  • tværfaglighed
  • uddannelsespolitik

Citationsformater