Tværgående analyser af lærerinterview: Et lærerperspektiv på GBL 21 projektet

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

14 Downloads (Pure)

Abstract

Konferenceoplægget tog afsæt i forskning publiceret i den internationale artikel "Teacher Agency and Dialogical Positions in Relation to Game-Based Design Activities".
Der er gennemført en række lærerinterview relateret til undersøgelsesspørgsmålene:
* Hvad er lærernes erfaringer med de spilbaserede design-aktiviteter i GBL21
* Hvordan positioner de sig selv dialogisk?
* Hvordan udøver de agency?
I oplægget blev teoretisk baggrund præsenteret og anvendt til at diskutere tre overordnede temaer fra analysen.
Dette dannede afsæt for diskussion af roller, positionering og selv-positionering – og dialog på tværs af aktørgrupper - i interventionsprojekter som GBL21 med involverede aktører fra forskellige institutioner og med forskellige roller.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2023
StatusUdgivet - 2023
BegivenhedSpil og designtænkning i dansk matematik og naturfag - Aalborg Universitet, København, Danmark
Varighed: 1 jun. 20231 jun. 2023
https://www.kommunikation.aau.dk/spil-og-designtaenkning-i-dansk-matematik-og-naturfag-e57859

Konference

KonferenceSpil og designtænkning i dansk matematik og naturfag
LokationAalborg Universitet
Land/OmrådeDanmark
ByKøbenhavn
Periode01/06/2301/06/23
Internetadresse
  • GBL21: GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century

    Hanghøj, T. (Projektleder), Brok, L. S. (Projektleder), Møller, L. (Projektleder), Bundsgaard, J. (Projektleder), Bremholm, J. (Projektdeltager), Kabel, K. (Projektdeltager), Nielsen, B. L. (Projektdeltager), Ejsing-Duun, S. (Projektdeltager), Skott, C. K. (Projektdeltager) & Lützen, P. H. (Projektdeltager)

    01/10/1701/10/22

    Projekter: ProjektForskning

Citationsformater