Abstract
Tværprofessionelt samarbejde i socialt arbejde med udsatte børn og unge foregår over hele verden, og der kommer hele tiden mere forskningsbaseret viden til. Denne artikel tager afsæt i en forskningsoversigt, udarbejdet til brug i professionshøjskolernes arbejde med uddannelse. En af hovedkonklusionerne i oversigten er, at tværprofessionelt arbejde er et kontekstbundet fænomen, og målet med denne uddybende artikel er at se på, hvad det betyder for den tværprofessionelle praksis, samt at se på udvalgte aspekter i forhold til udfordringer og muligheder i det tværprofessionelle samarbejde: organisering, mødet, det relationelle samt børn, unge og forældres deltagelse i samarbejdet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | uden for nummer |
Vol/bind | 17 |
Udgave nummer | 31 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 1600-888X |
Status | Udgivet - dec. 2015 |
Emneord
- udsatte børn
- udsatte unge
- samarbejde
- relationer
- socialt udsatte
- teams