Tværprofessionelle udfordringer i samarbejdet om udsathed hos børn, unge og forældre

Ulla Viskum, Ida Skytte Jakobsen, Anne Marie Anker Villumsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

984 Downloads (Pure)

Abstract

Tværprofessionelt samarbejde i socialt arbejde med udsatte børn og unge foregår over hele verden, og der kommer hele tiden mere forskningsbaseret viden til. Denne artikel tager afsæt i en forskningsoversigt, udarbejdet til brug i professionshøjskolernes arbejde med uddannelse. En af hovedkonklusionerne i oversigten er, at tværprofessionelt arbejde er et kontekstbundet fænomen, og målet med denne uddybende artikel er at se på, hvad det betyder for den tværprofessionelle praksis, samt at se på udvalgte aspekter i forhold til udfordringer og muligheder i det tværprofessionelle samarbejde: organisering, mødet, det relationelle samt børn, unge og forældres deltagelse i samarbejdet.
OriginalsprogDansk
Tidsskriftuden for nummer
Vol/bind17
Udgave nummer31
Antal sider9
ISSN1600-888X
StatusUdgivet - dec. 2015

Emneord

  • udsatte børn
  • udsatte unge
  • samarbejde
  • relationer
  • socialt udsatte
  • teams

Citationsformater