Tværsproglighed som redskab til udvikling af sproglige strategier på tværs af sprogfag: at åbne døren til sprogbrugeres samlede sprogressourcer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Abstract

Formålet med vores LULAB-projekt var at skabe didaktiske læringsrum for anvendelsen af sprogstrategier på tværs af sprog for de lærerstuderende. En væsentlig intention var derfor at inspirere og støtte de studerende i selv at afprøve tværsproglige strategier i deres opgaver til elever i folkeskolen i dansk og engelsk.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelsen : læringspointer og ny viden
RedaktørerBirgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider10
ForlagVIA University College
Publikationsdato2021
Sider44-53
ISBN (Elektronisk)978-87-995920-3-6
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater