Typer af bevægelse i udeskole

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

En dag i udeskole kan byde på mange forskellige typer af bevægelse, der på hver sin måde kan bruges til at fremme og understøtte elevernes læreprocesser. I kapitlet præsenteres, hvilke typer af bevægelse der er særligt kendetegnende for undervisning i udeskole. Typerne beskrives, og efterfølgende gives konkrete eksempler på bevægelsesaktiviteter. Ved at blive bevidst om, hvilke forskellige typer af bevægelse der kan benyttes, kan lærere og pædagoger få nogle didaktiske værktøjer til at skabe en alsidig og varieret skoledag, hvor krop og bevægelse er en af nøglerne til læring.
OriginalsprogDansk
TitelUdeskole i teori og praksis
RedaktørerJørgen Bærenholdt, Marianne Hald
Antal sider13
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato3 aug. 2020
Sider189-201
Kapitel13
ISBN (Trykt)978-87-7234-019-7
StatusUdgivet - 3 aug. 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater