Abstract
En dag i udeskole kan byde på mange forskellige typer af bevægelse, der på hver sin måde kan bruges til at fremme og understøtte elevernes læreprocesser. I kapitlet præsenteres, hvilke typer af bevægelse der er særligt kendetegnende for undervisning i udeskole. Typerne beskrives, og efterfølgende gives konkrete eksempler på bevægelsesaktiviteter. Ved at blive bevidst om, hvilke forskellige typer af bevægelse der kan benyttes, kan lærere og pædagoger få nogle didaktiske værktøjer til at skabe en alsidig og varieret skoledag, hvor krop og bevægelse er en af nøglerne til læring.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | Udeskole i teori og praksis |
| Redaktører | Jørgen Bærenholdt, Marianne Hald |
| Antal sider | 13 |
| Udgivelsessted | Frederikshavn |
| Forlag | Dafolo |
| Publikationsdato | 3 aug. 2020 |
| Sider | 189-201 |
| Kapitel | 13 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7234-019-7 |
| Status | Udgivet - 3 aug. 2020 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- Pædagoger
- Skoler, fag og institutioner
- bevægelse
- udeskole
- Uddannelse, professioner og erhverv
- læreruddannelse
- pædagoguddannelse