Uddannelse for bæredygtig udvikling på danske professionshøjskoler og universiteter

Jonas Andreasen Lysgaard, Sanne Haase

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen undersøger, i hvilken grad bæredygtig udvikling optræder inden for strategiske satsninger blandt danske universiteter og professionshøjskoler. Dette sker på baggrund af en forståelse af, at danske institutioner rykker på bæredygtighedsdagsorden i forskellige tempi og retninger. Grundlaget for bidraget er en kortlægning og komparativ analyse af danske professionshøjskoler og universiteters strategiske satsninger inden for området med specielt fokus på sammenhænge, overlap og modsætninger mellem strategier, uddannelsesudvikling og uddannelsespraksis.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftTidsskrift for professionsstudier
    Udgave nummer35
    Sider (fra-til)32-41
    Antal sider10
    ISSN2446-0273
    StatusUdgivet - dec. 2022

    Emneord

    • professionsuddannelser
    • bæredygtig udvikling
    • strategiske satsninger

    Citationsformater