Uddannelsen som organisation: - en af tre brikker i puslespillet om uddannelsesudvikling

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

11 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen præsenterer en forståelse af læreruddannelsen, hvori der indgår tre dimensioner: 1) Uddannelsen som helhed, 2) Undervisningen og 3) Organisationen. Der tages afsæt i den organisationsmæssige dimensions tilbagetrukne position i analyser og udviklingstiltag i forhold til læreruddannelsen. Via teori og empiriske nedslag argumenteres der for stærkere positionering af den organisationsmæssige dimension i uddannelsesudvikling.

”Change is conducive to improved quality teaching and learning only to the extent that an appropriate internal organisational support is in place” (Hénard & Roseveare, 2012, s. 25).
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : - læringspointer og ny viden
Antal sider8
Publikationsdato2021
Sider92-99
ISBN (Trykt)978-87-995920-3-6
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • uddannelsen som organisation
  • uddannelsesudvikling

Citationsformater