Projekter pr. år
Abstract
Artiklen præsenterer en forståelse af læreruddannelsen, hvori der indgår tre dimensioner: 1) Uddannelsen som helhed, 2) Undervisningen og 3) Organisationen. Der tages afsæt i den organisationsmæssige dimensions tilbagetrukne position i analyser og udviklingstiltag i forhold til læreruddannelsen. Via teori og empiriske nedslag argumenteres der for stærkere positionering af den organisationsmæssige dimension i uddannelsesudvikling.
”Change is conducive to improved quality teaching and learning only to the extent that an appropriate internal organisational support is in place” (Hénard & Roseveare, 2012, s. 25).
”Change is conducive to improved quality teaching and learning only to the extent that an appropriate internal organisational support is in place” (Hénard & Roseveare, 2012, s. 25).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : - læringspointer og ny viden |
Antal sider | 8 |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 92-99 |
ISBN (Trykt) | 978-87-995920-3-6 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- uddannelsen som organisation
- uddannelsesudvikling
Projekter
- 1 Igangværende
-
Uddannelsesudvikling i professionsuddannelse - læreruddanneres og studerendes agency (LULAB følgeforskning)
Nielsen, B. L., Lund, J. H., Jepsen, C. B., Wiskerchen, M. & Hansen, B. D.
01/01/20 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Forskning
Fil