Uddannelsesklinik på fysioterapeutuddannelsen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Refleksiv praksislæring (RPL) er et bud på en moderne professionsdidaktik, hvor refleksionen sættes i centrum af de studerendes læreproces. Herigennem adresseres de velkendte udfordringer med teori/praksisrelationen. I denne bog
beskrives RPL som en læringsforståelse og en didaktik, der er skræddersyet til uddannelser, hvor teori/praksisrelationen er afgørende for uddannelsernes
relevans og kvalitet.
Teori og praksis i professionsdidaktik henvender sig til alle, som beskæftiger sig med læring og undervisning i erhvervsakademi- og professionsuddannelse,
både undervisere, forskere, studerende og ledere. Den er særlig velegnet i forbindelse med lektorkvalificering, adjunktpædagogikum og anden pædagogisk efter- og videreuddannelse.
Bogens 19 kapitler tilbyder teoretiske perspektiver og konkrete erfaringer, der kan inspirere undervisere til refleksioner over og udvikling af egen undervisningspraksis.
OriginalsprogDansk
TitelTeori og praksis i professionsdidaktik : En bog om refleksiv praksislæring
RedaktørerLine Helverskov Horn, Peter Møller Pedersen, Marianne Georgsen
Antal sider11
UdgivelsesstedAalborg
ForlagAalborg Universitetsforlag
Publikationsdato2021
Sider195-205
Kapitel16
ISBN (Trykt)978-87-7210-774-5
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • professionsdidaktik
  • RPL
  • Refleksiv praksislæring

Citationsformater