Abstract
En pandemi, udfordrer ikke alene sygeplejerskeuddannelsens tilrettelæggelse og afviklingen af undervisning. Den nuværende pandemi har også åbnet for, at undervisningen har kunnet tage afsæt i nye samfundsmæssige udfordringer og dermed gjort koblingen til praksis endnu mere synlig. I denne artikel vil vi præsentere tiltag, som vi har initieret på sygeplejerskeuddannelsen i Esbjerg. Vi vil fokusere på, hvordan vi:
1. Har fået corona-pandemiens udfordringer ind i et innovativt og infektionshygiejnisk studenterprojekt på 1. semester
2. Har forsøgt at afvikle fysisk undervisning, med afsæt i myndighedernes retningslinjer
3. Har skabt et nyt kommunikativt bånd til de sygeplejerskestuderende via Instagram
1. Har fået corona-pandemiens udfordringer ind i et innovativt og infektionshygiejnisk studenterprojekt på 1. semester
2. Har forsøgt at afvikle fysisk undervisning, med afsæt i myndighedernes retningslinjer
3. Har skabt et nyt kommunikativt bånd til de sygeplejerskestuderende via Instagram
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 31 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 4-6 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 13 dec. 2020 |
Emneord
- uddannelse
- infektionshygiejne
- læring
- pandemi
- sygepleje