Udelukker et lavt ordforråd ordblinde studerende fra relevant ordblindeundervisning?

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    En del ordblinde studerende fra lange videregående uddannelser modtager i dag ordblindeundervisning, men der er muligvis en gruppe med et reelt behov, der udelukkes fra ordblindeundervisningen, O-testen. En række institutioner har tidligere indvendt, at de mente, at for mange med oplevet behov blev udelukket fra undervisningen. En screening af 77 studerende på Københavns Universitet med O-testen understøtter muligvis, at O-testen ikke er velegnet til at screene alle ordblinde med mindre funktionsnedsættelse
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer3
    TidsskriftLæsepædagogen
    Vol/bind2/2014
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)6-10
    Antal sider5
    ISSN0106-5092
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • læsning
    • ordblindhed
    • ordforråd
    • studerende
    • ordblindeundervisning

    Citationsformater