Abstract
Om bogen:
Traditionelt foregår undervisning i et klasselokale. Udeskole bryder med denne tankegang, da dele af undervisningen flyttes ud i nærmiljøet, så eleverne lærer i en dynamisk vekselvirkning mellem undervisning ude og inde. Gennem bevægelse, krop og sanser får eleverne personlige og konkrete erfaringer i arbejdet med fagenes mål og indhold. Udeskole i teori og praksis præsenterer en teoretisk begrundelse for udeskoleundervisning og introducerer en udeskoledidaktik, der kan bruges i alle skolens fag og i specialpædagogikken.
Traditionelt foregår undervisning i et klasselokale. Udeskole bryder med denne tankegang, da dele af undervisningen flyttes ud i nærmiljøet, så eleverne lærer i en dynamisk vekselvirkning mellem undervisning ude og inde. Gennem bevægelse, krop og sanser får eleverne personlige og konkrete erfaringer i arbejdet med fagenes mål og indhold. Udeskole i teori og praksis præsenterer en teoretisk begrundelse for udeskoleundervisning og introducerer en udeskoledidaktik, der kan bruges i alle skolens fag og i specialpædagogikken.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Udeskole i teori og praksis |
Redaktører | Jørgen Bærenholdt, Marianne Hald |
Antal sider | 19 |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2020 |
Sider | 202-220 |
Kapitel | 14 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7234-019-7 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- udeskole