Abstract
Rapporten samler erfaringer fra 9 kurser for lærere. Kurserne har, med titlen
”udeskoletovholder” og ”udeskolevejleder”, støttet lærere og pædagoger i at være ressourcepersoner i arbejdet med udeskole.
Kurserne har været en del af projekt ”Udeskole – Læring i bevægelse” (6 kurser) og projekt ”Udvikling af Udeskole” (3 kurser). Alt empirisk materiale er hentet fra disse kurser.
Der har i alt været 98 deltagere på tovholderuddannelsen i projektet
” Udeskole –Læring i bevægelse”, og 60 deltagere i kurserne fra projekt Udvikling af Udeskole.
Kurserne har været gennemført som aktionslæringskurser. Hvert kursus har indeholdt en internatsdel på 2-3 kursusdage og en arbejdsperiode, hvor deltagerne har bearbejdet kursusindholdet og udarbejdet en film, der viser deres arbejdsform.
Alle kurserne har været afsluttet med en eller to kursusdage, hvor deltagernes fortolkninger af god praksis har været fremlagt og debatteret.
”udeskoletovholder” og ”udeskolevejleder”, støttet lærere og pædagoger i at være ressourcepersoner i arbejdet med udeskole.
Kurserne har været en del af projekt ”Udeskole – Læring i bevægelse” (6 kurser) og projekt ”Udvikling af Udeskole” (3 kurser). Alt empirisk materiale er hentet fra disse kurser.
Der har i alt været 98 deltagere på tovholderuddannelsen i projektet
” Udeskole –Læring i bevægelse”, og 60 deltagere i kurserne fra projekt Udvikling af Udeskole.
Kurserne har været gennemført som aktionslæringskurser. Hvert kursus har indeholdt en internatsdel på 2-3 kursusdage og en arbejdsperiode, hvor deltagerne har bearbejdet kursusindholdet og udarbejdet en film, der viser deres arbejdsform.
Alle kurserne har været afsluttet med en eller to kursusdage, hvor deltagernes fortolkninger af god praksis har været fremlagt og debatteret.
Originalsprog | Dansk |
---|
Antal sider | 36 |
---|---|
Status | Udgivet - sep. 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- udeskole