Abstract
Redegør for og drøfter indsigter og resultater fra kandidatspeciale omhandlende
litteraturlæsning og litterære læseudfordringer i gymnasiets danskfag. Beskriver og
teoretiserer over forskellige typer litterære læseudfordringer samt potentielle
handlingsmuligheder for dansklærere i gymnasiet ift. at støtte elevers læsning og styrke deres litterære læsekompetencer.
litteraturlæsning og litterære læseudfordringer i gymnasiets danskfag. Beskriver og
teoretiserer over forskellige typer litterære læseudfordringer samt potentielle
handlingsmuligheder for dansklærere i gymnasiet ift. at støtte elevers læsning og styrke deres litterære læsekompetencer.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | Dansk Noter |
| Udgave nummer | 2 |
| Sider (fra-til) | 44-47 |
| Antal sider | 4 |
| ISSN | 0107-1424 |
| Status | Udgivet - 2021 |
| Udgivet eksternt | Ja |