Udsatte børn og sprogvurdering i dagtilbud

Torben Næsby, Preben Olund Kirkegaard, Mogens Blæhr, Bo Morthorst Rasmussen, Kirsten Vagn Andersen, Dorte Marie Frellsen, Mona Gerstrøm, Marianne Corfitzen, Hanne Hauer, Carlo Grevy, Karsten Brinkmann Skytte

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskning

742 Downloads (Pure)

Abstract

Om udgivelsen:
Dette undervisningsmateriale indgår i et efteruddannelsesinitiativ, som Servicestyrelsen har iværksat for Indenrigs- og Socialministeriet.
Formålet med uddannelsesinitiativet er at udvikle det pædagogiske personales kompetencer i forhold til at identificere og arbejde målrettet med udsatte børn i dagtilbud.
Dette indebærer en kvalificering af personalets kompetencer i forhold til at foretage sprogvurderinger og udvikle børnenes sproglige kompetencer.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Vol/bind1
Antal sider298
ISBN (Trykt)978-87-92031-70-9
ISBN (Elektronisk)978-87-92031-72-3
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • Identifikation af udsathed
  • evaluering
  • ledet samspil
  • sproglig udvikling
  • sprogvurdering
  • udsatte børn
  • innovation
  • ledet samspil
  • læreprocesser
  • inklusion
  • udsatte børn
  • tværfagligt samarbejde

Citationsformater