Udsatte elever

Frank Demolade Spring, Heidi Honig Spring

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Inklusionsvejlederen 2 elev og diagnose fokuserer på specialpædagogiske udfordringer i skolen. Det er ikke til at komme udenom, at nogle børn har særlige forudsætninger og behov, når det kommer til at deltage i skolens aktiviteter, og derfor er det ligeledes nødvendigt at rette fokus mod specialiserede problemfelter, hvilket denne antologi gør. Bogen behandler det, der specifikt kommer til udtryk hos enkelte elever, når de møder skolehverdagen, og kommer omkring emnerne elevperspektiver, udsatte børn, neuropædagogik, generelle læringsvanskeligheder, socio-emotionelle vanskeligheder, angst, ADHD, høretab, motoriske udfordringer, synstab, autisme og skriftsprogsvanskeligheder.
OriginalsprogDansk
TitelInklusionsvejlederen 2 : Elev og diagnose
RedaktørerRasmus Alenkær
Antal sider23
UdgivelsesstedFederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdato2016
Sider31-54
ISBN (Trykt)978-87-7160-269-2
StatusUdgivet - 2016
NavnInkluderende læringsfællesskaber

Emneord

  • udsatte børn
  • inklusion
  • vejledning
  • læreruddannelsen
  • pædagoguddannelsen

Citationsformater