Abstract
"Mulighedernes Didaktik" er et bogprojekt i forsknings- og udviklingsprogrammet Transformativ Entreprenørskabsdidaktik (TED) under Center for Innovation og Entreprenørskab i VIA. Projektet skal samle den mangfoldighed af projekter, der er i TED. Mulighedernes didaktikker er didaktikker, der er kendetegnet ved læreprocesser, som er undersøgende og eksperimenterende, og som stimulerer til nysgerrighed, mod og forestillingsevne.
Bidraget består af et kapitel til bogen. I dette kapitel introduceres en undersøgelse med ”hypotesebaseret praksisudvikling”, der afprøves som værktøj til udvikling af egen undervisningspraksis på bygningskonstruktøruddannelsen i Århus.
Bidraget består af et kapitel til bogen. I dette kapitel introduceres en undersøgelse med ”hypotesebaseret praksisudvikling”, der afprøves som værktøj til udvikling af egen undervisningspraksis på bygningskonstruktøruddannelsen i Århus.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Mulighedernes didaktik |
Redaktører | Michael Breum Ramsgaard, Rafaele Brahe-Orlandi, Christina Højlund, Mette Lindahl Thomassen, Thomas Østergaard |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Frydenlund |
Publikationsdato | 2022 |
Sider | 233-247 |
Kapitel | 11 |
ISBN (Trykt) | 9788772164854 |
Status | Udgivet - 2022 |
Emneord
- professionsdidaktik