Udvikling af egen undervisningspraksis gennem hypotesebaseret didaktik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

"Mulighedernes Didaktik" er et bogprojekt i forsknings- og udviklingsprogrammet Transformativ Entreprenørskabsdidaktik (TED) under Center for Innovation og Entreprenørskab i VIA. Projektet skal samle den mangfoldighed af projekter, der er i TED. Mulighedernes didaktikker er didaktikker, der er kendetegnet ved læreprocesser, som er undersøgende og eksperimenterende, og som stimulerer til nysgerrighed, mod og forestillingsevne.

Bidraget består af et kapitel til bogen. I dette kapitel introduceres en undersøgelse med ”hypotesebaseret praksisudvikling”, der afprøves som værktøj til udvikling af egen undervisningspraksis på bygningskonstruktøruddannelsen i Århus.
OriginalsprogDansk
TitelMulighedernes didaktik
RedaktørerMichael Breum Ramsgaard, Rafaele Brahe-Orlandi, Christina Højlund, Mette Lindahl Thomassen, Thomas Østergaard
Antal sider14
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Publikationsdato2022
Sider233-247
Kapitel11
ISBN (Trykt)9788772164854
StatusUdgivet - 2022

Emneord

  • professionsdidaktik

Citationsformater