Udvikling af en pædagogik for bæredygtighed: Undersøgelser og observationer i danske daginstitutioner: Experiences and Observations from Danish Preschools

Stig Broström, Thorleif Frøkjær

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

1 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen begrunder betydningen af at udvikle en pædagogik for bæredygtig udvikling i danske daginstitutioner. Desuden beskrives erfaringer med at udvikle læringsmiljøer med fokus på bæredygtig udvikling i en dansk daginstitution, inspireret af `scientific playworlds`, altså med en legende og kreativ tilgang. Der argumenteres for at science pædagogik vil være en frugtbar tilgang til udvikling af et bæredygtigt fokus i udvikling af læringsmiljøet i daginstitutionen.
Bidragets oversatte titelUdvikling af en pædagogik for bæredygtighed: Undersøgelser og observationer i danske daginstitutioner
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftSage Open
Sider (fra-til)475-496
Antal sider22
ISSN2158-2440
DOI
StatusUdgivet - 2019

Citationsformater