Abstract
Denne artikel handler om, hvordan Mølleskolen har rammesat og udviklet deres fagteamsamarbejde
i matematik. Udviklingen er en udløber af deres deltagelse i KiDM − kvalitet i dansk og matematik.
Projektet vedrører en undersøgende, dialogisk og anvendelsesorienteret tilgang til matematikundervisning
Mølleskolen har både været med i udviklingsdelen, hvor de har været med til at udvikle og afprøve
en intervention til undervisningen i 4. og 5. klasser af ca. et halvt års varighed. Interventionen
er efterfølgende blevet pilottestet (her deltog Mølleskolen også) og afprøvet i over 100 matematikklasser.
Det er ikke ligetil at fastholde nye praksisser efter endt forløb og sprede de nye
praksisser til hele skolen. Artiklen afsluttes med gode, ydmyge råd om dette til andre fagteams.
i matematik. Udviklingen er en udløber af deres deltagelse i KiDM − kvalitet i dansk og matematik.
Projektet vedrører en undersøgende, dialogisk og anvendelsesorienteret tilgang til matematikundervisning
Mølleskolen har både været med i udviklingsdelen, hvor de har været med til at udvikle og afprøve
en intervention til undervisningen i 4. og 5. klasser af ca. et halvt års varighed. Interventionen
er efterfølgende blevet pilottestet (her deltog Mølleskolen også) og afprøvet i over 100 matematikklasser.
Det er ikke ligetil at fastholde nye praksisser efter endt forløb og sprede de nye
praksisser til hele skolen. Artiklen afsluttes med gode, ydmyge råd om dette til andre fagteams.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 6-2019 |
Tidsskrift | Matematik |
Vol/bind | 6 |
Udgave nummer | 6-2019 |
Sider (fra-til) | 4-10 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 0109-937X |
Status | Udgivet - 26 nov. 2019 |
Emneord
- folkeskolen
- matematik
- teams