Udvikling af grundlæggende e-læringsbaseret undervisningsmodul i informationskompetence

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

Abstract

Det initierende fokus var en opmærksomhed på,
1. at studerende ved videregående uddannelser ikke blot skal kunne tilegne sig viden, men også skal kunne navigere i de enorme mængder information, der er til rådighed.
2. at undervisningsformer som projektarbejde, problemløsning og andet selvstændigt arbejde forudsætter, at studerende systematisk og kritisk kan finde, fortolke og sammenfatte information.
3. for at kunne honorere krav, der stilles videre frem i uddannelsessystemet og i arbejds- og erhvervslivet, er det nødvendigt, at der i videregående uddannelser erhverves informationskompetence. Dette fokus var bl.a. begrundet i anbefalinger høstet gennem national og international forskning.
OriginalsprogDansk
StatusUdgivet - 2006

Emneord

  • kompetenceudvikling
  • undervisning

Citationsformater