Udvikling af kollegiale vejledningsfunktioner: AKT- og inklusionsvejledere

Lotte Gottlieb, Ina Dyrgaard Rathmann

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Kapitlet introducerer de nye vejledningsfunktioner på skolerne, særligt indenfor det specialpædagogiske område - herunder hvorledes internationale hensigtserklæringer og nationale love samt bekendtgørelser rammesætter AKT - og inklusionsvejledernes arbejde. Kapitlet fremhæver endvidere den kompleksitet der kendetegner fagområdet.
Anden del af kapitlet beskriver, hvordan den pædagogiske vejledning kan organiseres i praksis og relater sig dermed til kompetenceområdet ”Elevens læring og udvikling”
OriginalsprogDansk
TitelElevers læring og udvikling : - også i komplicerede læringssituationer
RedaktørerOle Løw, Else Skibsted
Antal sider14
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Publikationsdato2014
Udgave1
Sider281 - 295
ISBN (Trykt)978-87-500-4416-1
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater

Gottlieb, L., & Rathmann, I. D. (2014). Udvikling af kollegiale vejledningsfunktioner: AKT- og inklusionsvejledere. I O. Løw, & E. Skibsted (red.), Elevers læring og udvikling: - også i komplicerede læringssituationer (1 udg., s. 281 - 295). Akademisk Forlag.