Abstract
Hvordan kan en lærers faglighed egentlig beskrives, hvordan udvikles den i natur/teknologi og hvordan kan kollegialt samarbejde bidrage til denne udvikling? Det er nogle af de centrale spørgsmål, som nærværende projekt forsøger at afklare med udgangspunkt i forskningsfeltet omkring Pedagogical Content Knowledge (PCK). De første resultater indikerer, at både individuelle og kollektive komponenter i udviklingen af PCK er i spil samtidigt, forholdet herimellem er stærkt kontekstafhængigt og varierer betydeligt igennem et lærerliv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 5 apr. 2018 |
Status | Udgivet - 5 apr. 2018 |
Begivenhed | Big Bang 2018 - Odense Congress Center, Odense, Danmark Varighed: 5 apr. 2018 → 6 apr. 2018 |
Konference
Konference | Big Bang 2018 |
---|---|
Lokation | Odense Congress Center |
Land/Område | Danmark |
By | Odense |
Periode | 05/04/18 → 06/04/18 |