Udvikling af lærerfaglighed /Pedagogical Content Knowledge (PCK) i natur/teknologi og kollegialt samarbejde – to sider af samme sag?

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Abstract

Hvordan kan en lærers faglighed egentlig beskrives, hvordan udvikles den i natur/teknologi og hvordan kan kollegialt samarbejde bidrage til denne udvikling? Det er nogle af de centrale spørgsmål, som nærværende projekt forsøger at afklare med udgangspunkt i forskningsfeltet omkring Pedagogical Content Knowledge (PCK). De første resultater indikerer, at både individuelle og kollektive komponenter i udviklingen af PCK er i spil samtidigt, forholdet herimellem er stærkt kontekstafhængigt og varierer betydeligt igennem et lærerliv.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato5 apr. 2018
StatusUdgivet - 5 apr. 2018
BegivenhedBig Bang 2018 - Odense Congress Center, Odense, Danmark
Varighed: 5 apr. 20186 apr. 2018

Konference

KonferenceBig Bang 2018
LokationOdense Congress Center
Land/OmrådeDanmark
ByOdense
Periode05/04/1806/04/18

Citationsformater