Udvikling af læringsguider til dagplejens pædagogiske praksis

Anders Elof Nielsen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    3 Downloads (Pure)

    Abstract

    Dette KiD-projekt i 2003-2004 havde som hensigt at kvalificere og inspirere til pædagogisk udvikling af såvel dagplejepædagogerne, som dagplejerne selv. Målet var, at alle ansatte skal nå frem til at kunne udvikle og implementere læringsguider i forhold til Howard Gardner og de mangfoldige intelligenser. Formålet med projektet var at fremme en udvikling af de 0-3 årige i kommunens dagpleje, med særligt fokus på børns egne læringskanaler og læringsstrategier: at erfare, erkende og opleve sig selv og verden gennem sproget og kroppen. Det har handlet om at udvikle en fælles forståelse, et fælles sprog og en fælles værdisætning; en hensigt, der rækker udover dagplejerens arbejde med de 0-3 årige, bl.a. fordi værdigrundlaget retter sig imod alle kommunens børn og unge mellem 0-18 år.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider41
    StatusUdgivet - 2004

    Citationsformater