Udvikling af praksisforankret sundhedsuddannelse: at skabe møder mellem fagligheder

Mette Rose

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Med afsæt i et konkret eksempel beskrives arbejdet med praksisforankret uddannelse og udvikling, samt nødvendigheden af at have følgende for øje:
    - At kompetenceudvikling, uddannelse og anvendt forskning, der skal medvirke til udvikling af velfærdsydelser, må tage afsæt i den praksis, hvor ydelserne skal skabe forandring.
    - At det er nødvendigt fortsat at udvikle pædagogiske undervisningsmetoder, vejledningsmetoder og prøveformer, der understøtter udvikling af professionsrettet handlekompetence
    - At det er nødvendigt at skabe rum for samarbejder præget af en ydmyghed ov
    er for det, vi ikke ved, og en bevidsthed om, hvad det netop er, vi ved som en v
    idens- og uddannelsesinstitution med fokus på professioner

    OriginalsprogDansk
    TitelUddannelsesudvikling : i et professionsfagligt perspektiv
    RedaktørerLene Storegaard Brok
    Antal sider14
    ForlagForlaget UCC
    Publikationsdato2011
    Udgave1.
    Sider68-81
    ISBN (Trykt)978-87-91786-15-0
    StatusUdgivet - 2011

    Emneord

    • efteruddannelse
    • brugerdreven innovation
    • innovation
    • organisationsudvikling
    • kompetenceudvikling
    • uddannelse
    • undervisning
    • vejledning
    • didaktik
    • transfer, praksisforankring, virkning, effekt, samarbejde

    Citationsformater