Abstract
Med afsæt i et konkret eksempel beskrives arbejdet med praksisforankret uddannelse og udvikling, samt nødvendigheden af at have følgende for øje:
- At kompetenceudvikling, uddannelse og anvendt forskning, der skal medvirke til udvikling af velfærdsydelser, må tage afsæt i den praksis, hvor ydelserne skal skabe forandring.
- At det er nødvendigt fortsat at udvikle pædagogiske undervisningsmetoder, vejledningsmetoder og prøveformer, der understøtter udvikling af professionsrettet handlekompetence
- At det er nødvendigt at skabe rum for samarbejder præget af en ydmyghed ov
er for det, vi ikke ved, og en bevidsthed om, hvad det netop er, vi ved som en v
idens- og uddannelsesinstitution med fokus på professioner
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Uddannelsesudvikling : i et professionsfagligt perspektiv |
Redaktører | Lene Storegaard Brok |
Antal sider | 14 |
Forlag | Forlaget UCC |
Publikationsdato | 2011 |
Udgave | 1. |
Sider | 68-81 |
ISBN (Trykt) | 978-87-91786-15-0 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- efteruddannelse
- brugerdreven innovation
- innovation
- organisationsudvikling
- kompetenceudvikling
- uddannelse
- undervisning
- vejledning
- didaktik
- transfer, praksisforankring, virkning, effekt, samarbejde