Udvikling af praksisforankret uddannelse: At skabe møder mellem fagligheder. I: Uddannelsesudvikling - i et professionsfagligt perspektiv.

Mette Rose, Niels Erik Hulgård Larsen, Christine Pilegaard Larsen, Lone Brønsted, Lene Storgaard Brok

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Med afsæt i et konkret eksempel beskrives arbejdet med udvikling af praksisforankret uddannelse og nødvendigheden af at have følgende for øje:
- At kompetenceudvikling, uddannelse og anvendt forskning, der skal medvirke til udvikling af velfærdsydelser, må tage afsæt i den praksis, hvor ydelserne skal skabe forandring.
- At det er nødvendigt fortsat at udvikle pædagogiske undervisningsmetoder, vejledningsmetoder og prøveformer, der understøtter udvikling af professionsrettet handlekompetence
- At det er nødvendigt at skabe rum for samarbejder mellem videns- og uddannelsesinstitutionen, brugere og aftagere af uddannelsen, præget af en ydmyghed over for det, hver især ikke ved, og en bevidsthed om, hvad det netop er, hver især har en særlig viden at bidrage med når en professionsrettet og praksisforankret uddannelse skal udvikles og give effekt i velfærdssamfundet.
OriginalsprogDansk
TitelUddannelsesudvikling - : i et professionsfagligt perspektiv
RedaktørerLene Storgaard Brok
Antal sider14
ForlagForlaget UCC
Publikationsdato2011
Udgave1 udgave
Sider68-82
ISBN (Trykt)978-87-91786-15-0
StatusUdgivet - 2011

Citationsformater