Abstract
Artiklen præsenterer overvejelser omkring udvikling af problembaseret læring efter inspiration fra et sommerseminar på McMaster University i Canada. Efter et kort rids af vores erfaringer med Problembaseret læring (PBL) ved sygeplejerskeuddannelsen i Odense, sættes der fokus på organiseringen af PBL-processen. Vi reflekterer over udfordringer i forbindelse med vejlederrollen, samt betydningen af udvikling af fokuserede scenarier med tilhørende vejlederguides. Artiklen afrundes med perspektiver vedrørende den fortsatte udvikling af PBL.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Uddannelsesnyt |
Vol/bind | 22. årgang |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 5-10 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 1602-0162 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- sygeplejerskeuddannelsen
- Caseudvikling
- Problembaseret læring (PBL)
- Vejlederguide
- Vejlederrollen