Udvikling af problembaseret læring, PBL på sygeplejerskeuddannelsen i Odense, UCL

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

63 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen præsenterer overvejelser omkring udvikling af problembaseret læring efter inspiration fra et sommerseminar på McMaster University i Canada. Efter et kort rids af vores erfaringer med Problembaseret læring (PBL) ved sygeplejerskeuddannelsen i Odense, sættes der fokus på organiseringen af PBL-processen. Vi reflekterer over udfordringer i forbindelse med vejlederrollen, samt betydningen af udvikling af fokuserede scenarier med tilhørende vejlederguides. Artiklen afrundes med perspektiver vedrørende den fortsatte udvikling af PBL.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind22. årgang
Udgave nummer4
Sider (fra-til)5-10
Antal sider6
ISSN1602-0162
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • sygeplejerskeuddannelsen
  • Caseudvikling
  • Problembaseret læring (PBL)
  • Vejlederguide
  • Vejlederrollen

Citationsformater