Udvikling af professionsrelevant viden i fællesskab

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologi

Abstract

Hvordan kan professionshøjskolerne udvikle professionsrelevant viden sammen med professionelle praktikere? Artiklen er et bud på, hvordan et samarbejde mellem pædagoger og undervisere kan foregå. Der knyttes an til begreberne udviklingsbasering og professionsrelevant viden. Med afsæt i konkrete pædagogiske beskrivelser fokuseres på de metodiske og videnskabsteoretiske refleksioner over at forstå og udvikle praksis. De to forfattere reflekterer bl.a. over deres egen bevægelse fra at være deltagerobservatører til sammen med pædagogerne at undersøge fortællinger fra praksis med henblik på at fremme inklusion i børnehaven og skabe ny viden til professionen.
OriginalsprogDansk
TitelNye tendenser i pædagogisk udviklingsarbejde
ForlagVIA Systime
Publikationsdato2010
StatusUdgivet - 2010

Citationsformater

Togsverd, L., & Ørskov, K. (2010). Udvikling af professionsrelevant viden i fællesskab. I Nye tendenser i pædagogisk udviklingsarbejde VIA Systime.