Udviklingen af en innovativ og grænseoverskridende didaktik i faget samfundsfag gennem brugen af synkront koblede kontekster understøttet af digitale teknologier

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Abstract

Dette rapportbidrag omhandler faget samfundsfag og er en samling af erfaringer gjort i forbindelse med projektet “IT-FAGDIDAKTIK og lærerkompetencer”, hvor lærere fra to skolekulturer arbejdede sammen om at få koblet to grupper elever og dem selv via digitale, synkron-online teknologier og på den måde planlægge, afvikle og evaluere undervisning. Bidraget beskriver en række centrale begreber i arbejdet med innovativ it-didaktik i skolen og indeholder også afsnit forfattet på baggrund af observationer af og interviews med projektets deltagende lærere og elever.
OriginalsprogDansk
TitelRapport fra Demonstrationsskoleprojektet "Innovativ IT-Fagdidaktik"
Antal sider7
Publikationsdato2016
StatusUdgivet - 2016

Citationsformater