Udviklings-, lærings- og trivselsfællesskaber

Jørgen Lyhne

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Kapitlet sætter fokus på de social- og specialpædagogiske indsatser, der medvirker til at fremme barnets eller borgerens deltagelse i fællesskaberne og skabe øget udvikling og trivsel. Hvordan kan man egentlig forstå trivsel som fagligt begreb? Og hvad med alle detaljerne i de komplicerede aspekter af udviklingen, hvordan får man et godt overblik over dem? Og hvad er forholdet mellem læring og udvikling? Er læring noget andet end udvikling? På hvilken måde hænger udvikling, læring og trivsel sammen? Kapitlet giver dig inspiration til faglig refleksion og foreslår konkrete svarmuligheder.
    OriginalsprogDansk
    TitelKvalitet i social- og specialpædagogik : grundbog til pædagoguddannelsen
    RedaktørerInge Andrea Bjørnshave
    Antal sider16
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Publikationsdatojan. 2020
    Sider213-228
    Kapitel12
    ISBN (Trykt)9788771606690
    StatusUdgivet - jan. 2020
    NavnDen professionelle pædagog
    ISSN2445-4710

    Emneord

    • Børn og unge
    • livsdueligghed
    • trivsel
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • udviklingspsykologi

    Citationsformater