Udviklings-, lærings- og trivselsfællesskaber

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet sætter fokus på de social- og specialpædagogiske indsatser, der medvirker til at fremme barnets eller borgerens deltagelse i fællesskaberne og skabe øget udvikling og trivsel. Hvordan kan man egentlig forstå trivsel som fagligt begreb? Og hvad med alle detaljerne i de komplicerede aspekter af udviklingen, hvordan får man et godt overblik over dem? Og hvad er forholdet mellem læring og udvikling? Er læring noget andet end udvikling? På hvilken måde hænger udvikling, læring og trivsel sammen? Kapitlet giver dig inspiration til faglig refleksion og foreslår konkrete svarmuligheder.
OriginalsprogDansk
TitelKvalitet i social- og specialpædagogik : grundbog til pædagoguddannelsen
RedaktørerInge Andrea Bjørnshave
Antal sider16
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdatojan. 2020
Sider213-228
Kapitel12
ISBN (Trykt)9788771606690
StatusUdgivet - jan. 2020
NavnDen professionelle pædagog
ISSN2445-4710

Emneord

  • Børn og unge
  • livsdueligghed
  • trivsel
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • udviklingspsykologi

Citationsformater