@inbook{0f3f2144f5cd4c35b41d4925d8b867ad,
title = "Udviklings-, l{\ae}rings- og trivselsf{\ae}llesskaber",
abstract = "Kapitlet s{\ae}tter fokus p{\aa} de social- og specialp{\ae}dagogiske indsatser, der medvirker til at fremme barnets eller borgerens deltagelse i f{\ae}llesskaberne og skabe {\o}get udvikling og trivsel. Hvordan kan man egentlig forst{\aa} trivsel som fagligt begreb? Og hvad med alle detaljerne i de komplicerede aspekter af udviklingen, hvordan f{\aa}r man et godt overblik over dem? Og hvad er forholdet mellem l{\ae}ring og udvikling? Er l{\ae}ring noget andet end udvikling? P{\aa} hvilken m{\aa}de h{\ae}nger udvikling, l{\ae}ring og trivsel sammen? Kapitlet giver dig inspiration til faglig refleksion og foresl{\aa}r konkrete svarmuligheder.",
keywords = "B{\o}rn og unge, livsdueligghed, trivsel, L{\ae}ring, p{\ae}dagogik og undervisning, udviklingspsykologi",
author = "J{\o}rgen Lyhne",
year = "2020",
month = jan,
language = "Dansk",
isbn = "9788771606690",
series = "Den professionelle p{\ae}dagog",
publisher = "Dafolo",
pages = "213--228",
editor = "Bj{\o}rnshave, {Inge Andrea}",
booktitle = "Kvalitet i social- og specialp{\ae}dagogik",
address = "Danmark",
}