Udviklingsarbejde i Folkeskolen: Den individuelle læseplan - Styringsmodel

Ole Hansen

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskning

    Abstract

    Midt 60'erne stod begrebet integration højt på den pædagogiske dagsorden. Særforsorgsgrenene (døve, blinde, åndssvage etc) blev nedlagt og børn med handicaps fik ret til undervisning i henhold til folkeskoleloven. Folketingen igangsatte et integrationsprojekt (Folketingets projekt no 1) med Socialminister Eva Gredal og Undervisningsminister Ritt Bjerregaard som styringsgruppe. Artiklens forfatter blev projektleder. Heftet beskriver den komplekse udfordring at finde snitfalderne mellem det barnet har ret til at lære og det barnet kan lære. I forhold til dagens debat: Intet nyt under solen!
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedHinnerup
    ForlagSkolepsykologisk Rådgivning, Skoleforbundet
    Vol/bind5-2
    Udgave1
    Antal sider56
    ISBN (Trykt)87-87891-11-5
    StatusUdgivet - maj 1982

    Emneord

    • integration
    • specialpædagogik
    • folkeskolen

    Citationsformater