Inklusion i dagtilbud

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogUndervisning

Abstract

Dette inspirationsmateriale/rapport en grønlandsk oversættelse af den danske publikation med titlen: Inklusion i dagtilbud (Schulz og Pedersen, 2010).
Inspirationsmaterialet har fire dele:
Del I: Teoretisk fundament indeholder en beskrivelse af relevante videnskabelige og teoretiske betragtninger i relation til en inkluderende pædagogisk praksis. Indledningsvist defineres begrebet udsatte børn, dernæst begreberne social ulighed, social arv og social inklusion. Herefter redegøres for de forhold og omstændigheder, som for det første er afgørende for, hvorledes individet agerer i praksis, og for det andet er medvirkende til skabelse af social ulighed. Endelig præsenteres den sociale lærings- og identitetsteori, som, sammen med det foregående, resulterer i formulering af en række eksemplariske pædagogiske principper for en inkluderende pædagogisk praksis.
Bidragets oversatte titelInklusion i dagtilbud
OriginalsprogAndet
UdgivelsesstedHaderslev
Udgave1
Antal sider49
StatusUdgivet - 2018

Citationsformater