Abstract
På Thomasskolen i Skovlunde har indskolingslærer i dansk Anne Mette Fræhr Møller de sidste mange år arbejdet fokuseret med at udvikle sine elevers håndskrivning. Relevansen af undervisningen er hun ikke et sekund i tvivl om: det er en sikker vej ind i bogstavindlæringen og giver børnene et godt redskab at kommunikere med. Dog er hun mere usikker på, hvorvidt håndskrivningen bibeholder sin vigtighed i undervisningen, når eleverne starter på mellemtrinnet, og computeren kommer på banen.
Til tidsskriftet Viden om Literacy nr 19 med tema om skrift har redaktør Henriette Romme Lund interviewet 5 dansklærere om deres undervisning i håndskrivning. Anne Mette Fræhr Møller er en af dem.
Til tidsskriftet Viden om Literacy nr 19 med tema om skrift har redaktør Henriette Romme Lund interviewet 5 dansklærere om deres undervisning i håndskrivning. Anne Mette Fræhr Møller er en af dem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om læsning |
Udgave nummer | 19 |
Sider (fra-til) | 36-37 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 1 apr. 2016 |