Abstract
På Rødkilde skole i Vanløse underviser dansklærer Lene Ebbesen sine elever i håndskrivning en time om ugen i både 1. og 2. klasse.
Håndskrivning er en del af årsplanen for teamet omkring indskolingsklasserne, og det betyder, at alle elever, når de starter i 3. klasse, både ved, hvordan man holder korrekt på en blyant og er godt på vej til at mestre den sammenbundne skrift. At de også er stærke stavere og sikre afkodere, ser Lene Ebbesen blot som et positivt bevis på, hvilke kompetencer et fokus på håndskrivning
fører med sig.
Til tidsskriftet Viden om Literacy nr 19 med tema om skrift har redaktør Henriette Romme Lund interviewet 5 dansklærere om deres undervisning i håndskrivning. Lene Ebbesen er en af dem.
Håndskrivning er en del af årsplanen for teamet omkring indskolingsklasserne, og det betyder, at alle elever, når de starter i 3. klasse, både ved, hvordan man holder korrekt på en blyant og er godt på vej til at mestre den sammenbundne skrift. At de også er stærke stavere og sikre afkodere, ser Lene Ebbesen blot som et positivt bevis på, hvilke kompetencer et fokus på håndskrivning
fører med sig.
Til tidsskriftet Viden om Literacy nr 19 med tema om skrift har redaktør Henriette Romme Lund interviewet 5 dansklærere om deres undervisning i håndskrivning. Lene Ebbesen er en af dem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om læsning |
Vol/bind | 2016 |
Udgave nummer | 19 |
Sider (fra-til) | 48-49 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 1 apr. 2016 |