Abstract
Ifølge folkeskolelovens § 5 skal ”indholdet i undervisningen vælges og tilrettelægges, så det giver eleverne mulighed for faglig fordybelse, overblik og oplevelse af sammenhæng.”
Undervisning er noget der forløber, dvs. en rækkefølge af begivenheder, hvori lærerens og elevernes handlinger er af afgørende betydning for vækst – for kvaliteten af læring og dannelse. En æstetisk dimensionering af undervisningen handler om at indrømme æstetiske oplevelser, æstetisk afgørelser og æstetiske erfaringer en væsentlig plads . Hvordan kan en æstetisk dimensionering af undervisningen være en kilde til fordybelse?
Undervisning er noget der forløber, dvs. en rækkefølge af begivenheder, hvori lærerens og elevernes handlinger er af afgørende betydning for vækst – for kvaliteten af læring og dannelse. En æstetisk dimensionering af undervisningen handler om at indrømme æstetiske oplevelser, æstetisk afgørelser og æstetiske erfaringer en væsentlig plads . Hvordan kan en æstetisk dimensionering af undervisningen være en kilde til fordybelse?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Fagblad | Håndarbejde i Skolen |
Udgave nummer | 2 |
Antal sider | 21 |
ISSN | 0106-6188 |
Status | Udgivet - 2002 |