Undervisningsdifferentiering

Karin Løvenskjold Svejgaard

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Alle kursister er forskellige og har forskellige behov i undervisningssituationen. det er en kendt del af lærerens dagligdag. Kursisterne på VUC´s ungdoms- og voksenuddannelser udviser på mange måder en større kulturel, social og faglig diversitet end elever på gymnasier og erhvervsskoler. det er derfor forståeligt, at VUC-læreren oplever, at det kan være svært at 'nå' alle kursister. den didaktisk tænksomme lærer har en del der skal overvejes, hvis alle kursisters behov for hjælp, støtte og passende udfordring skal tilgodeses. formålet med dette kaptel er at bidrage til at løse denne udfordring
    OriginalsprogDansk
    TitelHF &VUC - målgrupper, pædagogik og uvikling
    RedaktørerGunna Funder, Sophie Funder Hansen, Lene Trolle Schütter
    Antal sider18
    UdgivelsesstedAarhus
    ForlagSystime
    Publikationsdato2014
    ISBN (Trykt)978-87-616-6171-5
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • undervisningsdifferentiering

    Citationsformater