Undervisningsdifferentiering- hvorfor, hvad og hvordan?

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    Et helt centralt pædagogisk dilemma, som kravet om undervisningsdifferentiering rejser, er forholdet mellem individ og fællesskab. Princippet om undervisningsdifferentiering fordrer nemlig, at vi på én og samme tid i tilrettelæggelsen, gennemførelsen og evalueringen af undervisningen etablerer og retter et professionelt blik mod såvel fællesskabet som mod de unikke individer, som dette fællesskab udgøres af.
    OriginalsprogDansk
    TitelUndervisningsdifferentiering i dansk : teori og praksis
    RedaktørerMartin Jørgensen, Inger Maibom
    Antal sider14
    UdgivelsesstedAarhus
    ForlagKvaN
    Publikationsdatookt. 2018
    Udgave1
    Sider12-25
    Artikelnummer1
    Kapitel1
    ISBN (Trykt)978-87-92871-91-6
    StatusUdgivet - okt. 2018

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater