Undervisningsdifferentiering- hvorfor, hvad og hvordan?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

Abstract

Et helt centralt pædagogisk dilemma, som kravet om undervisningsdifferentiering rejser, er forholdet mellem individ og fællesskab. Princippet om undervisningsdifferentiering fordrer nemlig, at vi på én og samme tid i tilrettelæggelsen, gennemførelsen og evalueringen af undervisningen etablerer og retter et professionelt blik mod såvel fællesskabet som mod de unikke individer, som dette fællesskab udgøres af.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningsdifferentiering i dansk : teori og praksis
RedaktørerMartin Jørgensen, Inger Maibom
Antal sider14
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKvaN
Publikationsdatookt. 2018
Udgave1
Sider12-25
Artikelnummer1
Kapitel1
ISBN (Trykt)978-87-92871-91-6
StatusUdgivet - okt. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • undervisningsdifferentiering

Citationsformater