Undervisningsdifferentiering- hvorfor, hvad og hvordan?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Et helt centralt pædagogisk dilemma, som kravet om undervisningsdifferentiering rejser, er forholdet mellem individ og fællesskab. Princippet om undervisningsdifferentiering fordrer nemlig, at vi på én og samme tid i tilrettelæggelsen, gennemførelsen og evalueringen af undervisningen etablerer og retter et professionelt blik mod såvel fællesskabet som mod de unikke individer, som dette fællesskab udgøres af.
OriginalsprogDansk
TitelUndervisningsdifferentiering i dansk : teori og praksis
RedaktørerMartin Jørgensen, Inger Maibom
Antal sider14
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKvaN
Publikationsdatookt. 2018
Udgave1
Sider12-25
Artikelnummer1
Kapitel1
ISBN (Trykt)978-87-92871-91-6
StatusUdgivet - okt. 2018

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • undervisningsdifferentiering

Citationsformater