Abstract
Bogens opslag leverer begreber til at analysere undervisning med, og hvert opslag peger på handlemuligheder. Bogen er teoretisk og praktisk i kontakt med lærerens undervisningsmæssige repertoire, et repertoire, der kort fortalt drejer sig om at få greb om undervisningens mål, form og indhold i samspil med elevernes forudsætninger – før og mens undervisningen foregår. De 52 opslag belyser den praktiske scene i undervisningen med endnu flere centrale didaktiske begreber og greb fra værktøjskassen til at analysere såvel som at planlægge og håndtere undervisning. Læseren kan hurtigt se undervisningens scene og handlinger, problemstillinger og mulige greb for sig. Få øje på hvordan undervisningen kan sætte spor og grænser i elevernes erkendelse og i deres tillid til egne muligheder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Didaktisk Opslagsbog |
Redaktører | Peter Brodersen |
Antal sider | 6 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 18 maj 2020 |
Sider | 293-298 |
Kapitel | Undervisningsmønstre |
Status | Udgivet - 18 maj 2020 |
Emneord
- læreruddannelsen
- didaktik