Undervisningsmønstre

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Bogens opslag leverer begreber til at analysere undervisning med, og hvert opslag peger på handlemuligheder. Bogen er teoretisk og praktisk i kontakt med lærerens undervisningsmæssige repertoire, et repertoire, der kort fortalt drejer sig om at få greb om undervisningens mål, form og indhold i samspil med elevernes forudsætninger – før og mens undervisningen foregår. De 52 opslag belyser den praktiske scene i undervisningen med endnu flere centrale didaktiske begreber og greb fra værktøjskassen til at analysere såvel som at planlægge og håndtere undervisning. Læseren kan hurtigt se undervisningens scene og handlinger, problemstillinger og mulige greb for sig. Få øje på hvordan undervisningen kan sætte spor og grænser i elevernes erkendelse og i deres tillid til egne muligheder.
OriginalsprogDansk
TitelDidaktisk Opslagsbog
RedaktørerPeter Brodersen
Antal sider6
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato18 maj 2020
Sider293-298
KapitelUndervisningsmønstre
StatusUdgivet - 18 maj 2020

Emneord

  • læreruddannelsen
  • didaktik

Citationsformater