Abstract
Omdrejningspunktet i dette undervisningsmateriale er, at eleverne skal tale sammen om de tidsløse og aktuelle temaer i SKAM. De unge kan bidrage til fortolkningssamtalen med deres erfaringer og viden om de aktuelle problemstillinger, men der er samtidigt lag og referencer, som dansklæreren kan folde ud for eleverne.
Undervisningsmaterialet lægger op til aktiviteter både før og efter at eleverne har set teaterstykket.
LÆRINGSMÅL
Eleverne lærer at
● reflektere over unges problemer i SKAM og i deres egen verden
● reflektere over begreberne skam og skyld
● samtale om centrale temaer som sandhed/løgn og hævnporno
● sammenligne med temaer i Et dukkehjem
● sammenligne indhold og udtryk mellem teaterstykket og tv-serien SKAM
Undervisningsmaterialet lægger op til aktiviteter både før og efter at eleverne har set teaterstykket.
LÆRINGSMÅL
Eleverne lærer at
● reflektere over unges problemer i SKAM og i deres egen verden
● reflektere over begreberne skam og skyld
● samtale om centrale temaer som sandhed/løgn og hævnporno
● sammenligne med temaer i Et dukkehjem
● sammenligne indhold og udtryk mellem teaterstykket og tv-serien SKAM
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | sep. 2018 |
Udgiver | Aveny T |
Antal sider | 21 |
Status | Udgivet - sep. 2018 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning