Undervisningsmateriale vedrørende professionelles faglige risikovurderinger

Morten Ejrnæs, Ida Skytte Jakobsen, Randi Riis Michelsen, Cecilie K. Moesby-Jensen, Liv Tine Mayland Lyngholm, Merete Monrad

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

103 Downloads (Pure)

Abstract

Dette undervisningsmateriale er udarbejdet til brug sammen med rapporten: Professionelles faglige risikovurderinger. Rapport til kommunerne (2019) af Morten Ejrnæs, Ida Skytte Jakobsen, Randi Riis Michelsen, Cecilie K. Moesby-Jensen, Liv Tine Mayland Lyngholm og Merete Monrad.
I forbindelse med projektet ”professionelles faglige risikovurderinger” har vi i projektgruppen gjort en række erfaringer om, hvordan man kan gennemføre undervisningsforløb om risiko og risikovurdering for professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner. Vi har også fået erfaringer med undervisning af professionsbachelorstuderende, masterstuderende og kandidatstuderende.
Både velfærdsprofessionelle og studerende har viden om risikofaktorer og beskyttelsesfaktorer. Det er en del af den faglige viden, de har i kraft af deres arbejde og deres studier, hvor deres faglige ballast som regel også omfatter kendskab til oversigter over risikofaktorer. Der er tillige forventninger om, at de anvender denne viden i forbindelse med deres arbejde specielt ift. børn og unge i udsatte positioner.
OriginalsprogDansk
TitelProfessionelles faglige risikovurderinger
Antal sider29
UdgivelsesstedOdense M
ForlagUCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Publikationsdato2019
StatusUdgivet - 2019

Citationsformater