Abstract
Dette undervisningsmateriale er udarbejdet til brug sammen med rapporten: Professionelles faglige risikovurderinger. Rapport til kommunerne (2019) af Morten Ejrnæs, Ida Skytte Jakobsen, Randi Riis Michelsen, Cecilie K. Moesby-Jensen, Liv Tine Mayland Lyngholm og Merete Monrad.
I forbindelse med projektet ”professionelles faglige risikovurderinger” har vi i projektgruppen gjort en række erfaringer om, hvordan man kan gennemføre undervisningsforløb om risiko og risikovurdering for professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner. Vi har også fået erfaringer med undervisning af professionsbachelorstuderende, masterstuderende og kandidatstuderende.
Både velfærdsprofessionelle og studerende har viden om risikofaktorer og beskyttelsesfaktorer. Det er en del af den faglige viden, de har i kraft af deres arbejde og deres studier, hvor deres faglige ballast som regel også omfatter kendskab til oversigter over risikofaktorer. Der er tillige forventninger om, at de anvender denne viden i forbindelse med deres arbejde specielt ift. børn og unge i udsatte positioner.
I forbindelse med projektet ”professionelles faglige risikovurderinger” har vi i projektgruppen gjort en række erfaringer om, hvordan man kan gennemføre undervisningsforløb om risiko og risikovurdering for professionelle, der arbejder med børn og unge i udsatte positioner. Vi har også fået erfaringer med undervisning af professionsbachelorstuderende, masterstuderende og kandidatstuderende.
Både velfærdsprofessionelle og studerende har viden om risikofaktorer og beskyttelsesfaktorer. Det er en del af den faglige viden, de har i kraft af deres arbejde og deres studier, hvor deres faglige ballast som regel også omfatter kendskab til oversigter over risikofaktorer. Der er tillige forventninger om, at de anvender denne viden i forbindelse med deres arbejde specielt ift. børn og unge i udsatte positioner.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionelles faglige risikovurderinger |
Antal sider | 29 |
Udgivelsessted | Odense M |
Forlag | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Publikationsdato | 2019 |
Status | Udgivet - 2019 |