Abstract
Kapitlet omhandler sygeplejerskens didaktiske overvejelser i undervisningssamtalen med patienten. Didaktiske begreber: formål, forudsætninger, mål og indhold, metoder, rammefaktorere, evaluering dokumentation gennemgås og eksemplificeres ud fra en case. Motivationssamtalen og stages of changemodellen fremhæves som væsentlige redskaber. Kapitlet afsluttes med et afsnit om læring i kroppen set i et sundhedspædagogisk perspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sygeplejens fundament |
Redaktører | Steen Hundborg, Birgit Lynggaard |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck |
Publikationsdato | 2013 |
Udgave | 2. udgave |
Artikelnummer | 7 |
ISBN (Trykt) | 978-87-17-04228-5 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- professionsuddannelser
- pædagogik
- vejledning