Abstract
Med afsæt i et kvalitativt casestudie af indførelsen af undervisningsvejledere i folkeskolen præsenterer paperet en analyse af, hvordan undervisningsvejlederne agerer stratetisk i forhold til de organisationskulturelle dynamikker i skolen. Desuden pointeres det, hvordan undervisningsvejledere ikke alene udøver en form for distribueret ledelse af det professionelle miljø, men funktionen skaber også en række nye opgaver og ledelsesbehov for skoleledelsen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2012 |
Antal sider | 16 |
Status | Udgivet - 2012 |
Begivenhed | Professioner - gamle autoriteter og ny legitimitet: Konference i Nordisk Netværk for Professionsforskning, NORPRO - VIA University College, Aarhus, Danmark Varighed: 25 okt. 2012 → 26 okt. 2012 Konferencens nummer: 1 |
Konference
Konference | Professioner - gamle autoriteter og ny legitimitet |
---|---|
Nummer | 1 |
Lokation | VIA University College |
Land/Område | Danmark |
By | Aarhus |
Periode | 25/10/12 → 26/10/12 |
Emneord
- folkeskolen
- undervisningsvejledere