Undervisningsvejledere i folkeskolen: Anskuet som strategisk ledelse af det professionelle miljø

Helle Bjerg

    Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskning

    Abstract

    Med afsæt i et kvalitativt casestudie af indførelsen af undervisningsvejledere i folkeskolen præsenterer paperet en analyse af, hvordan undervisningsvejlederne agerer stratetisk i forhold til de organisationskulturelle dynamikker i skolen. Desuden pointeres det, hvordan undervisningsvejledere ikke alene udøver en form for distribueret ledelse af det professionelle miljø, men funktionen skaber også en række nye opgaver og ledelsesbehov for skoleledelsen.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2012
    Antal sider16
    StatusUdgivet - 2012
    BegivenhedProfessioner - gamle autoriteter og ny legitimitet: Konference i Nordisk Netværk for Professionsforskning, NORPRO - VIA University College, Aarhus, Danmark
    Varighed: 25 okt. 201226 okt. 2012
    Konferencens nummer: 1

    Konference

    KonferenceProfessioner - gamle autoriteter og ny legitimitet
    Nummer1
    LokationVIA University College
    Land/OmrådeDanmark
    ByAarhus
    Periode25/10/1226/10/12

    Emneord

    • folkeskolen
    • undervisningsvejledere

    Citationsformater