Undervisningsvurdering som ledelsesværktøj

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen bidrager med indsigter i, hvorvidt undervisningsvurdering (indsats) kan føre til nye lærerroller (output), hvilket potentielt set kan skabe bedre kvalitet af undervisningen (effekt). En identificeret mekanisme er, at undervisningsvurdering kan anvendes som dialog-værktøj mellem ledere og lærere. Den empiriske undersøgelse viser, at studielederne forholder sig positivt til at arbejde med undervisningsvurdering. Det peger frem mod, at ledere og lærere kan profitere af at reflektere sammen over undervisningen gennem fælles dialog.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftCEPRA-striben
Udgave nummer26
Sider (fra-til)6-17
Antal sider12
ISSN1903-8143
DOI
StatusUdgivet - 28 sep. 2020

Emneord

  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater