Abstract
Undersøgelsen belyser sammenhængen mellem motivationsorienteringer og
stilladseringsformer i det studiefaglige miljø, der findes på bygningskonstruktøruddannelsen på Campus C i Aarhus.
Undersøgelsen finder, at motivation i forhold til viden, mestring, mening, relation og selvbestemmelse er de mest fremherskende motivationsorienteringer. Ydermere finder undersøgelsen fire stillaseringsformer, der skiller sig ud og må siges, at have størst betydning for de nævnte motivationsorienteringer. De fire er i tilfældig rækkefølge: 1) projektarbejdsformen, 2) den individuelle pædagogiske vejledning, 3) mål og rammesætningen af læringsstoffet og 4) underviserens evne til at formidle stoffet på en interessant måde og perspektivere til praksis.
stilladseringsformer i det studiefaglige miljø, der findes på bygningskonstruktøruddannelsen på Campus C i Aarhus.
Undersøgelsen finder, at motivation i forhold til viden, mestring, mening, relation og selvbestemmelse er de mest fremherskende motivationsorienteringer. Ydermere finder undersøgelsen fire stillaseringsformer, der skiller sig ud og må siges, at have størst betydning for de nævnte motivationsorienteringer. De fire er i tilfældig rækkefølge: 1) projektarbejdsformen, 2) den individuelle pædagogiske vejledning, 3) mål og rammesætningen af læringsstoffet og 4) underviserens evne til at formidle stoffet på en interessant måde og perspektivere til praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2017 |
Status | Udgivet - 2017 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning