Undskyld, var det Postcast, De sagde? En undersøgelse af læringspotentialer i podcast

Anne-Mette Nortvig, Pernille Lomholt

    Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomMasterForskning

    Abstract

    I dette Masterprojekt undersøges, hvordan den podcastede forelæsning fra Danskernes Akademi kan karakteriseres i forhold til lærerroller og hvilke læringspotentialer, der ligger heri. Her peges der på den polyfone tekst, didaktisk design og Niklas Luhmanns perspektiver på massemedier og uddannelsessystemet. Der laves en kvalitativ undersøgelse med dels en redaktør fra DR dels forskere, der har forelæst i Danskernes Akademi for at belyse disses forestillinger om pod-cast. Analysen munder ud i en konstatering af, at podcast er et nyt værktøj, der ikke endnu har fundet sin plads blandt de undervisere, der optræder i denne undersøgelse.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedAalborg Universitet
    StatusUdgivet - 2010

    Emneord

    • ikt
    • podcast
    • læring

    Citationsformater