Abstract
Ungdomsuddannelser står centralt for samfundsmæssige ønsker om at uddannelse til demokrati og behov for arbejdskraft, men nogle af disse ønsker og behov er fortsat vanskelige at imødegå, hvilket forbindes med elevers valg af uddannelse, overgange mellem uddannelser, frafald og inklusion. Derfor har der løbende været strukturelle ændringer af uddannelser, og lærere og ledere har derved fået nye rammer og opgaver, som kræver samarbejde. Professionelle læringsfælleskaber kan på forskellige måder bidrage til, at man arbejder med udfordringer inden for ungdomsuddannelser, hvad enten man anvender begreberne teamsamarbejde, PLF eller kollaborativ professionalisme.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Professionelle læringssamarbejder på ungdomsuddannelser : på langs og på tværs i ungdomsuddannelser |
Redaktører | Henriette Duch |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 2021 |
Sider | 15-31 |
Kapitel | 2 |
ISBN (Trykt) | 9788772340487 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Læring, pædagogik og undervisning